יום רביעי, 26 באוקטובר 2016

אבני חן והשפעתן על איזון הנפש

כבר בימי קדם גילו את הקשר בין אבני חן לנפש
בעולם המודרני אבני חן לרוב משובצות בתכשיטים כאלו או אחרים. בעולם העתיק, אבני החן שימשו כחלק מקמעות, כתרים ושרביטים של מלכים, תשמישי קדושה, ועוד. בעולם העתיק אבני החן סימלו כוח חיצוני אשר שומר ומגן על הנפש הפנימית של האדם. מאז בני האדם קצת שכחו את יכולת ההשפעה של אבני חן על נפש האדם, אבל ההשפעה לא נעלמה. כמו שלכל אדם ולכל נפש יש רמת אנרגיה, "צ'קרה", שונה, כך גם לכל אבן חן יש רמת אנרגיה שונה. חוסר התאמה בין הצ'קרה של האדם לזו של אבן החן עשויה לגרום להשפעות שונות על נפש האדם.

אבני חן לאיזון הנפש

מהם העקרונות של איזון הנפש עם אבני חן?

·         צ'קרות – כאמור, לכל אדם יש צ'קרה שונה, ולכל אזור בגוף יש צ'קרה שונה. כל אחת מין הצ'קרות בגוף נמצאת ברמת אנרגיה שונה, כאשר צ'קרת הכתר, שזוהי הצ'קרה הנמצאת בראש ואחראית על מחשבות עמוקות, היא הצ'קרה בעלת רמת האנרגיה הגבוהה ביותר בגוף. גם לאבני החן יש צ'קרות ברמות אנרגיה שונות, וחשוב לדעת להתאים בין הצ'קרה של אבן החן לצ'קרה של הגוף. למשל, ענידת תכשיט בעל אבן חן עם צ'קרה נמוכה על אזור בעל צ'קרה גבוהה יגרום לדיכוי ברמת האנרגיה של הגוף וישפיע על הצ'קרה הכללית של נפש האדם העונד את התכשיט. כמו כן, מאחר והגוף מחולק לצ'קרות שונות הנמצאות באזורים שונים בגוף, ענידת תכשיט מסוים באזור של צ'קרה מסוימת ישפיע ישירות על אותה הצ'קרה. למשל: צ'קרת הגרון הנמצאת באזור הצוואר ואחראית על תקשורת עם אנשים אחרים, ענידת שרשרת על הצוואר תשפיע על יכולת התקשורת עם הסביבה. 
·         יין וין – יין וין היא תורה סינית עתיקה הגורסת כי אנרגיה עוברת ממקום בו יש אנרגיה גבוהה למקום בו רמת האנרגיה נמוכה. זוהי תורה אשר מוכחת מדעית מבחינת מעברי אנרגיה. כמו כל דבר בעולם גם בגוף האדם יש אזורים עם יין – אזורים בעלי אנרגיה גבוהה, וין – אזורים בעלי אנרגיה נמוכה. אזורי היין למעשה מקרינים אנרגיה בעוד אזורי הין שואבים אנרגיה לתוכם. ניקח לדוגמה את הידיים – יד ימין היא יין והיא מקירה אנרגיה, בעוד יד שמאל היא ין והיא שואבת אנרגיה. כך שלמעשה ענידת תכשיט על יד ימין יתרום אנרגיה לעולם החיצוני וענידת תכשיט על יד שמאל תקרין אנרגיה לגוף.

חשוב להכיר את האנרגיות בגוף כדי להתאים להם אבנים נכונות


רמות האנרגיה של הצ'קרות השונות בגוף האדם מסודרות על ספקטרום שבו אדום היא רמת האנרגיה הנמוכה ביותר וסגול היא הגבוהה ביותר, ממש כמו בספקטרום האור הנראה. כאשר מתאימים אבני חן לאזורים שונים בגוף חשוב להתאים בין צבע האבן לצבע הצ'קרה באותה אזור. מותר לשים אבנים גבוהות יותר בספקטרום על אזור מסוים, אבל אבנים בשלב נמוך יותר בספקטרום ישפיעו לרעה על הצ'קרות ויורידו מהם את רמת האנרגיה.a